5 veckor gamla - rumsrena!

30.09.2020

Jag vet inte hur det här ska gå, tiden springer iväg i alldeles för hög fart!!!! Bäbisarna har hunnit bli 5 veckor (!) och har alltså funnits här hos oss i över en månad. STOPP! Jag vill hinna njuta mer, får lite panik när jag tänker på att det snart är "halvtid" tills dom ska flytta.... 

Hur som helst, är ju helt fantastiskt att få se dom växa, utvecklas, lära sig nya saker och bli mer och mer egna individer. Alla fem både går på lådan och äter mjukmat. Har inte riktigt hunnit se någon äta torrkulor men mängden i skålen minskar varje dag. DOCK så kan det ju bero på att Zed smyger in i kattunge-hagen rätt ofta och tjuväter kattungemat. Vattenskålen används fortfarande som pool och lekplats men emellanåt dricker dom litegrann! 

Första kattungen är tingad - Tagg! Han kommer att flytta några hundra meter från oss till våra nära vänner Agnes och Martin. I hemmet finns redan en neva, närmare bestämt Sniff som är Zeds systerson. Tagg kommer få det superbra där, däremot kommer Sniff få det tufft - Tagg är ett energiknippe av eget slag! 

Pga. skolarbete har jag inte hunnit fota kattungarna idag men ska ta tag i det imorgon när jag har en lugnare dag. Lägger upp dom här på hemsidan under "KATTUNGAR". 

© 2020 Pointes & Tutus - Balettskola. Alla piruetter reserveras..
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång